Continuing Education and Continuing Education: Discussing Concepts in Social Work and Related Areas

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47208/sd.v27i2.2756

Keywords:

Formação continuada, Educação permanente, Formação profissional, Serviço Social

Abstract

The main objective of this article is to verify how the conceptions about continuing education and permanent education in the academic-scientific context are being woven, with a view to unveiling professional training, its implications for employability and the social function of professionals in Social Work. The methodology is characterized as a bibliographic, quantitative-qualitative and descriptive research that has as its object the main magazines in the area of ​​Social Work during the period from 2010 to 2018.  As a result, ten journals that presented publications on the topic were reviewed, resulting in 14 analyzed articles. The conclusion of the research showed that, in relation to continuing education, it is understood that it can be a promising way to reach permanent education, making it necessary, for this, an investigative posture of the professional.

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Author Biographies

Cristina Kologeski Fraga, Universidade Federal de Santa Maria

Pós Doutora em Serviço Social pela Universidade de Coimbra/Portugal, Doutora em Serviço Social (PUCRS), Mestre em Serviço Social (PUCRS), Graduação em Serviço Social (PUCRS); atualmente é professora associada do Curso de Serviço Social/Departamento de Serviço Social da Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), chefe do Departamento de Serviço Social da UFSM e líder do Núcleo de Estudos, Pesquisa Extensão em Violência e Serviço Social (Nepevis) da UFSM.

Cristina Maria Pinto Albuquerque, Universidade de Coimbra/Portugal

Pós-doutora em Filosofia Social e Política pela Universidade Paris Descartes, Sorbonne Cité, Doutora em trabalho social e política social pela Faculdade de Letras da Universidade de Fribourg (Suiça), no Domínio de Especialização Travail Social et Politiques Sociales, Mestrado em Política Social (Instituto Superior Bissaya Barreto) e Graduação em Serviço Social (Instituto Superior Bissaya Barreto). Atualmente é Professora auxiliar da Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade de Coimbra, investigadora integrada do Centro de Estudos Interdisciplinares do Século XX (CEIS20) da Universidade de Coimbra. Exerce atualmente a função de Vice-reitora da Universidade de Coimbra. Professora orientadora de Pós-Doutoramento.

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Published

2021-08-30

How to Cite

Fraga, C. K., & Albuquerque, C. M. P. (2021). Continuing Education and Continuing Education: Discussing Concepts in Social Work and Related Areas. Sociedade Em Debate, 27(2), 198-216. https://doi.org/10.47208/sd.v27i2.2756