Educação e moralização
Breves notas sobre a Pedagogia de Kant
Abstract
The objective is to present some predictions about the conception of pedagogy outlined in the thought of the German philosopher Immanuel Kant (1724-
1804), focusing exclusively on the introductory part of the work On Education. For Kant, the main purpose of education is to develop human nature with a view to the progress of humanity. The human being is born as one of the most resistant animals, so he needs to be careful and be under the guardianship of another at the beginning of his life. But it also has the potential for morality, which needs to be stimulated in order to emerge. In this sense, education presents itself as a condition of possibility for the humanization of the human being. As human nature, by itself, does not have sufficient conditions to carry out such a task, education appears as an ideal project capable of leading humanity to a stage of perfectibility.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.